lördag, februari 21, 2009

Semester i Melbourne

Jag har hittat min favorit stad! Melbourne ar som Goteborg! Helt underbart och vilken skillnad fran Sydney. Pauls mamma Brigitte och jag flog ner i Onsdags for att bli upphamtade av Paul och Frank (Brigittes man) som kom ner redan i sondags.

Sedan igar har det var en "Green festival" har i Melbourne och jag hjapt Paul vi hans stand. Igar var vi ganska sa upptagna med att svara pa allas fragor om dessa "nya och annorlunda" cycklar fran Holland. Australien har inte utvecklats lika snabbt som Sverige eller ovriga Europa nar det kommer till att cykla. Har sa tanker dom att cykla ar endast ett satt av motion och inte som transport medel. Dom tanker lycra klader och inte "vanliga" vardagsklader. Det baste ar nar dom kommer upp och forsoker lyfta cyklen och sager ut hogt. USCH dom ar sa tunga! Har tror dom att bara for att cyklen ar tyngre an vanliga racing bike ar sa kan dom inte vara latta eller skona att cykla pa... Vi har en lang vag att vandra tills Australiensarna har insett att cyklen som man anvanda som transportmedel for att ta dig fran A till B. For att aka till affaren eller aka till jobbet. Men men forhoppningsvis kommer dom inse det snart!

Pa mandag kommer vi att borja sakta men sakert borja kora tillbaka mot Sydney. Sa nar jag kommer hem sa kommer jag att lagga upp massa nya bilder!

Skot om er!
~ Puss och kram ~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar